קיאקים קפטן ג'ק - דף הבית קפטן ג'ק קיאקים לים - חווית הקיאק sit on top kayak קיאקים ישיבה עליונה
sea kayak -  קיאקים ישיבה פנימית - קייקים מקצועיים
קיאקים הובי קיאק - קיאק סנפירים, מפרש ומשוט קיאקים מתנפחים - קייקים מתקפלים קיאקים משומשים - קייקים יד שנייה ציוד דיג מקייק אביזרים לחותרי קייקים - אביזרי חתירה גלריות צילומי קיאקים - גלריית הרפתקאות קפטןג'ק קיאקים ימיים - כיצד להגיע
 
קפטן ג'ק קיאקים ימיים - מנועים חשמליים עבור קיאקים, סירות, וכלי שיט מתנפחים
 



התקנת מנוע חשמלי על קיאק קילשון- להנות מכל העולמות- או למי זה מתאים

תקופה של חתירות קיאקים ארוכות שככל הנראה לא התאימו למצבי הגופני, ( אני סובל מפגיעה עתיקה בשריר יד שמאל).
המשמעות מבחינתי  הייתה הפסקת החתירה, אך איך אפשר לוותר על הובי כדיג מקיאק, המחשבה הייתה בלתי נסבלת ומיד התחלתי לחפש פתרונות שיתאימו לי באתרי פורומי קיאקים בעולם.
היו מספר אופציות, הראשונה לעבור לקיאק הובי קט שכוח ההנעה העיקרי הינו באמצעות הרגליים ומפרש אך בגלל מצבי הגופני החלטתי לוותר על כך. האופציה השנייה הייתה התקנת מנוע חשמלי על קיאק הדיג, אופציה אשר לבסוף נבחרה לביצוע.
המנוע שנרכש הינו מנוע מיני קוטה 40 ליברה, מצבר ג'ל 70 אמפר פריקה איטית, קופסה ייעודית למצבר הכוללת נתיכי הגנה למנוע ולהתקנים נוספים אותם ניתן לחבר דרך שקעים ייעודיים בקופסת המצבר כגון: עמוד תאורה ועוד,.
תושבת למנוע נבנתה על ידי נגר מעץ בוק מסיבי.
חיבור התושבת אל קיאק הדיג:
על קיאק הקילשון (Prowler Trident) קיימת הכנה לתושבת מנוע , הכוונה למגרעת בצידי הארגז האחורי, במקום נקדחו חורים בהתאם למיקום של החורים בתושבת המנוע, חשוב לדעת כי למקום זה אין גישה מחלקו הפנימי של הקיאק ואת ברגיי הנירוסטה בעובי 8 מ"מ הייתי חייב לחבר מתוך קיאק הקילשון, החדרת הברגים עם שייבה מנירוסטה מסיבית בוצעה בעזרת חוט דיג דק שהוחדר מהחור שנקדח על הקיאק פנימה אל חלקו הפנימי, קצה החוט נקשר אל קצה הבורג וכך כל בורג נשלף למקומו, תוספת של שייבה מעל ומותרה ננעלת קיבעו את ברגיי התושבת למקומם. מה שנשאר זה להתקין את התושבת למקומה, מעל לכל בורג שייבה ומותרה והתושבת במקומה, חזקה עד יכולת להרים קיאק עמוס מהתושבת.
על התושבת הותקן מנשא ל-3 חכות שיעמדו בניצב ו/או כל אופציה אחרת מקום לגנצ' וחכות וכד'.
המצבר מקובע לקיאק באמצעות רצועת מתיחה המוחדרת  לפתחי הניקוז האחוריים ולטבעות בחלק האחורי של הארגז האחורי, הקיבוע חזק מאוד והמצבר יציב וקבוע למקומו.
התקנת המנוע על קיאק הדיג הוסיפה להתארגנות טרם היציאה מעט זמן, אך התענוג הצרוף של שייט חופשי ללא מאמץ שווה כל רגע.
על קיאק הדיג הקילשון  שלי הותקן הגה טרם התקנת המנוע, דבר שנתן לי את האפשרות לא להתעסק עם המנוע במהלך השייט למעט העברת ההילוכים, את כיוון השיט אני מבצע דרך הגה הקיאק.
נתונים:
משקל המנוע: 9 ק"ג.
משקל המצבר: 22 ק"ג.
טעינת המצבר באמצעות מטען ייחודי, נמשכת כ-14 שעות.

ניצול ותכנון נכון של מסלול השייט הביאו אותי בנתונים של מנוע ומצבר זה לעבור 18 ק"מ עד כה.

חשוב לציין שצריכת החשמל הינה פועל יוצא של ההילוך בו אתה נמצא במהלך השייט. לדוגמא: בהילוך חמישי יש לנו שעה וחצי רצוף של מנוע פועל.
הילוך רביעי: 3 שעות רצוף.
הילוך שלישי: 5 שעות רצוף.
הילוך שני : 8 שעות רצוף.
הילוך ראשון 10 שעות רצוף.

מהירות השייט בהילוך רביעי מגיע ל-5.4 קמ"ש.
מהירות השייט בהילוך חמישי מגיע ל-7.5 קמ"ש.
  עד 8 קמ"ש פלוס מינוס תלוי בתנאי הים.

מכאן שזמן היציאה שלנו חייב להיות מתוכנן מראש ותמיד לא לשכוח את המשוט.

ההנאה של המוצר המוגמר עלתה על כל הציפיות, יציאה רגועה מוקדם בבוקר על הקיאק כשנמזג כוס תה מהביל בדרך וסיגריה של לפני, מגיע לאזורי הדיג רענן ונותן לדגים בראש. החזרה לאחר דיג מתיש מבוצעת בניחותא בשייט רגוע וללא מאמץ, תענוג צרוף.

לא פעם הצטרף משמאל בני ומימין חבר עם קיאק נוסף כך ששלושה קיאקים שטים כמו קטמרן עד לחוף, מה שנקרא להנות מכל העולמות אך להרגיש בלי, אני נשאר על הקיאק שלי.

נשתמע בעמוקים,

שלמה

 

 


כל הזכויות שמורות לאתר "קפטן ג'ק" – כתובתנו: רח' תדהר 22 אזור התעשייה הצפוני פרדס חנה טל: 04-6373273 פקס: 04-6376280
קפטן ג'ק - קיאקים לכל תקציב, קיאקים לכל מטרה. קפטן ג'ק קיאקים לים, קיאקים לאגם קיאקים לכושר קיאקים לאושר!!!
קישורים